Tag unt nacht!

Da kan man mer eller mindre konstatera att en dag i Dresden är "gjord".

8.30 ringde klockan i tältet imorse. Erik har en inspelad signal med den skickliga skadespelaren Rolf Lassgard som skriker; "Upp och hoppa Erik Backman, din tid är kommen! Nu ska vi koka gröt och skörda lin. Massor av lin!"   (Okej, en sadan signal har inte Erik pa sin telefon, men det vore gudomligt fräckt! Rolf Lassgard, om du läser detta - Ring mig pa nallen sa pratar vi igenom det tekniska!)

I vilket fall ringde klockan 8.30. Med 5-minuters-intervaller ringde den till 9.12, da vi steg upp ur tältet och in till frukosten i tältets grannhus! (Ni som anser er lite matematiska kanske nu menar att med 5-minuters-intervaller kan man inte fran 8.30 na 9.12, vilket ocksa er helt korrekt. Men, Erik och Viktors väckarklockor gar nagra minuter annorlunda, vilket förklarar saken)

Inne hos Gunnar, som bidrar med den trädgard vi bor i, bjöds vi pa en frukost av sälaln skadat slag. Mycket tillfredsstälalnde! Vi pratar skinka, färskt bröd, stekta ägg, bacon, getost, tomater i olja, NUTELLA, grönsallad, "As much coffee you like!" och en hel del ost!

Med den frukosten var vi redo att köpa en "family day ticket" för 6 euro, som med en giltighetstid pa 24 timmar tar oss runt i Dresden. Den är alltsa i skrivande stund fortfarande giltig, och säljes för 2 euro eller 8 glassar av modellen "Piggelin". Kom och köp!

I Dresden sag vi en massa byggnader, nagra kyrkor inklusive golv osv. Allt det där som hör turistandet till! Vi hittade ocksü kaffe samt en affär som salde hela sortimentet för 1 euro. Pris per produkt, ej per sortiment.

Där blev följande inhandlat;
- 2 mössor
- 1 par vantar till Erik
- En hemlig gava till hemlig person. (Nej Philip, du kommer inte fa en badring hemskickad.. tyvärr!)
- Halsduk till Viktor
- 8 engangsrakhyvlar, med 3 rakblad vardera. Detta genererar i 24 rakblad totalt.


Med det pa dagens "har gjort-lista" ansag vi oss nöjda att dra igang Trangiaköket och tillaga ekologisk pasta (köpt för 1 euro av Gunnar, mannen som äger huset vi tältar intill.) samt Carbonara-sas. Fillibabba!


Imorgon blir det, tro det eller ej, cykling! Med ett nattstopp i tält pa ännu oviss koordinat, tänkte vi ta oss mot metropolen Prag. Där stannar vi ett par nätter och ser vad staden har att bjuda pa.

Nu har landskapet blivit annat än vad ni pa östgötaslätetn är vana vid. Vacker natur med manga backar.. "Ohh, jobbigt för grabbarna!", tänker säkert ni läsare. Visst far ni självklart känna sympati och empati för och med oss. Men, saken är den att backar även gar utför. Vi ser fram emot kommande sluttningar och äventyr därtill!

Kanske att vi hör av oss fran Prag. Annars gar det visst rykten om att ni kan läsa om oss i Motalatidning med ungefär 1 veckas mellanrum, fran och med resstart till resslut.




Anna!
Skönt att jag inte körde upp skorna i onödan! Snön faller nog nite här än pa ett tag. Du kan ju frysa in lite at mig, om jag vill ha till advent sen. Bonde söker fru ska ses när chans ges!
Ha det gott, Kram.

Annika
Äppelkaka lüter gott. Men ett faktum är att Tyskland kan bjuda pa det samma om man prickar rätt pa menyn. Sa, en ska vi nog inte fälla türar! Vi ses om nagra veckor, för denan resa gar minsann undan ska ni veta!

Sydney
Kul att du följer oss, verkligen! Hoppas allt är lika bra med dig som det är med oss!
Var, när och hur i Italien bor du? Vi kommer gärna och hälsar pa och lagar mat till dig och dina anhöriga. Mat, underhallning och sömn är lite av var speciallitet!
Hälsa mamma Lotta och be om ursäkt att jag vanvardade det Italienska spraket. Det ska bli ändring nu! /Erik
Ha det bra!

Nina
Riktigt sa varmt har vi det inte. Men, vinterdäck klarar vi oss utan än sa länge i alla fall!
Ha det gott med glöggen!

Anna G
Bäst vi synar kudden nu, sa att vi kommer fram i tid! Värme later inte helt fel!
Bilder kommer när de Tyska/Tjeckiska datorerna accepoterar USB-kontakt och därmed vara kameror. I sinom tid!
Ha det fint, och ta väl hand om var kör - Som alltid!




/Över och ut.
Erik och Viktor.

322234-36
Notera vild "Ranger 4", vilda ankor och en vild man!

Kommentarer
Postat av: Båverud

Ja ni grabbar! Bättre blogg får man leta efter! Trampa
på snabbt så kanske vi hinner ses! Puss och gull

2007-10-12 @ 02:05:02
Postat av: Vivi

Men är det verkligen en trädgård ni ligger i?
Det ser mer ut som en dunge utanför ett skrotupplag...

Mork calling Orson, come in Orson... =))

2007-10-12 @ 11:36:58
Postat av: Simon Eriksson

Klart det är en trädgård, vilket skrotupplag har änder, samt okänd görn man i buskagen. :)

Lycka till på Påv-resan och ha en rolig morgonrunda, ta't lungt i backarna bara.

Herrå.

2007-10-14 @ 18:22:57
Postat av: Annika

Hej pojkar!
Undrar hur ni har det, inget nytt på bloggen på flera dagar....Men förhoppningsvis har ni det hur bra som helst.
En kommentar till er inköpslista - jag saknade kalsongerna , visst var det väl i Dresden dessa skulle inhandlas?
Flyg är nu bokat för en mindre välkomstkommitté, hotell är på G, nu gäller det att ni håller tiden. Längtar!
kramar,
mamma A

2007-10-14 @ 20:54:09
Postat av: Liselilililiiiiisa

Hejejejejej!!! Det är så kuul att läsa er blogg! Jag blir alltid lika fascinerad och tagen av era inlägg att jag för det mesta glömme ratt skriva nåt själv, men nu hade ni ju inte skrivit nåt sedan jag var inne o kollade sist (kunde ju inte ni veta, eftersom jag uppenbarligen inte skrev nåt då...) så då passade det ju kalasbra att skriva ett littet comment.
Viktor: Menade du att du skulle komma upp till shlm den 14e dec? Jag har iaf inte möjlighet att komma hem då.. Men har inte ni körkonsert då? Du kan väl komma upp tidigare?! Som jag förstod det så skulle mor o far prompt komma ner o möta upp er redan 10e nov, så att de såklart missar min o magnus lindgrens bejublade succékonsert i norrköping samma dag...bajs. Men jag älskar dig ändå ja ja ja...!! BTW kolla in myspace.com/ospadamusic!! Julia! Bag! Fetbag! Ps. det var en fin 150-årsfest, men du saknades. KramMM!!

2007-10-14 @ 21:49:02
Postat av: Sydney Grilli

Hej igen!!! Kul att ni svara =) Allt är bara bra med mig, det enda problemet är att jag är i Sverige just nu, ska vara här till slutet på februari, då jag flyttar för gott till Italien, och jag hoppas ni redan har kommit fram till påven vid det laget =)
Ni kan alltid hälsa på min kära far och syster som bor där nere, staden ( eller byn som jag vill kalla de) heter Gambettola, det ligger i norra Italien nära Rimini och Cesena, om ni har några frågor och så, är det bara att höra av sig till mig, genom att skriva i eran blogg elr maila mig. Det skulle varit riktigt kul att få träffa er därnere annars, synd! :/ Men som sagt, min syster- Ronja och min far bor där, så hör av er om de är något! Mamma Lotta hälsar att du var duktig i italienska så det är bäst för påven att han blir nöjd! Kramar!!

2007-10-21 @ 03:42:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0