Dresden - "Staden som de allierade bombade till grus i 2a Världskriget"

Gruset har atminstone blivit asfalt. Vad staden mer har att bjuda pa tänkte vi utforska imorgon.

Kom fram till Dresden för nügra timmar sedan. Inget boende, svinkallt och trist humör.

Men, efter att försöka deala till oss ett bra pris pa ett pensionat, sü fick vi erbjudande om att tälta pa bakgarden. Prima!

Nu blir det grötkok, tysk mjölk, TP och spökhistorier i tältet.

Mer info, bilder, förslag pa aktivitet pa hemfronten osv i morgon. Kanske att vi bjuder pa nagot "extra" ocksa, (och nej, Erik har inte lovat bilder pa en av hans "helium-danser", men nagot i närheten)


Sov gott, vi hörs imorgon!

Kommentarer
Postat av: Anna

Imorgon har de sagt att snön kommer, men du vet Erik , jag är redo med mina vinterskor! Får ni chansen - se Bonde Söker Fru, det är det enda jag har att säga. Saknar brorsan min oxå. Kram från Storasyster Anna.

2007-10-10 @ 22:19:39
Postat av: Annika

Hej pojkar!
Hoppas ni har det skönt i tältet. Här hemma är det bara så jättemysigt höstskönt med sprakande brasa, äppelkaka och sånt ni vet... Nej, nej fäll inga hemlängtanstårar nu, det var inte meningen (bara lite)Vad jag egentligen vill säga är att efter en ev. kylig natt i en tysk trädgård så går ni nog bara mot bättre tider, misströsta alltså icke!
Guten nacht!
mamma A

2007-10-10 @ 23:06:52
Postat av: Nina

Hej!
Det går framåt söderöver! Tycker ni pinnar på bra och inte klagar ni heller! Som skrivet tidigare, snart kommer snön här, vinterdäcken på. Hoppas ni klarar er undan det. Men ni har väl kortbyxor o bara bringor eller?! Sol o ljumma vindar! Här åker glöggen och mysfilten fram snart tror jag! Kör så det ryker o fortsatt lycka till!

2007-10-11 @ 11:53:00
Postat av: Anna Gulllman

Hej på er!
Skynda er ner till Medelhavet. Det är 22°C i Rom på lördag! Väntar med spänning på nya bilder.
KRAM!
Anna

2007-10-11 @ 19:09:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0