Bolzano, mi amore...

Så sitter jag (det vill säga Viktor, eftersom det är Viktor som skriver för tillfället och ingen annan) här framför en dator igen. Datorn stür på ett bord som i sin tur är placerat i en hostel-lobby på ett hostel i staden Bolzano (därav inläggets namn, snitisgt och logiskt va?)

Bolzano är en stad med en och annan sevärdhet, har vi hört. Hit kom vi kloockan fem i eftermiddags, efter flera timmar på olika tåg. utanför tåget blaste det kallt, så kallt, och en och annan förbipasserande alpinvånare ropade att "ni minsann gör rätt i att åka tåg nu när vintern slagit till med fulla styrkor". Det kändes bra, att höra dessa små ord från en som vet. En som har varit med förr, för det hade han minsann varit, ropade han...

Vi har ätit resterna av den goda körrfärsen som vår Salzburgsmutter Karin gjorde åt oss alldeles för någon dag sedan. Därefter har vi sett på italiensk teve samt "facebookat" som det sa fint heter...

Imorgon tänkte vi för ovanlighetens skull tämja våra cykelsadlar, och bestiga de återstående berg som skiljer oss från romantikens stad ("Trellebrorg?" Aber nichts!") Venedig. (Venedig kan tydligen även heta Venice... Ja minsann, kärt barn har ju vanligtvis fler än ett namn...)

Hoppas kvällsmaten smakade, och att ni förlåter oss för dagens tågresa!

Kramar till den som känner för det!
Vickevire


Ikväll orkade jag minsann inte leta fram USB-kabeln. Så därför lägger
jag upp den första bilden som kommer upp om
man söker efter "luftgitarr" på google.se!

Kommentarer
Postat av: Sydney Grilli

hej!!! prata med min syster idag, hon sa att om ni behövde sovplats så kanske de skulle kunna gå
att fixa, men behöver ett svar snarast så att jag kan fixa ihop nåt!! :D
kramar // Sydney ps. fick ni mitt förra, som ja skicka för ca. 2 dar sen?!?!

2007-10-22 @ 23:01:31
Postat av: Sydney Grilli

Från Bolzano till Gambettola skulle det ta ( obs! med bil)
3 timmar 54 min.. de är 390 km ? cirka...
o sen från Gambettola till Rom är det: 444 km o de tar 4 timmar 13 min med bil circus.. :D Så allt som allt: 390+444= 834 km. Till Påven :D
Svara så fort ni kan, det skulle vara så spännande, fast ja inte är i Italien nu, tyvärr! Fast får ju se bilderna endå.. :D kramar // sydney

2007-10-22 @ 23:11:41
Postat av: Inga

Hej på er!
Oj vad fort ni far fram! Och så mycket roligt blogg ni lämnat efter er! Det är portionerat i lagom fikarastportioner, precis som jag och J.J. önskade - (utom inlägget från den 20 oktober då förstås) tusen tack. Ändå har jag inte hunnit med i alla svängarna, så jag skrev ut rubbet nu.

Det blev en tjock lunta. Dubbelt så tung som en Doris Lessingbok här i hyllan ? 391 gr mot 186, videosnuttar o länkar ej inräknat. Undrar förresten fortfarande hur ni kunde avstå från att lägga kursen över Töreboda. Det tycks som att idéerna därifrån ledsagar er på vägen. Men det är klart Jimmy Bölja hade ingen bil väl, till skillnad från påven?

Det är jätteroligt att få glimtar av vad ni är med om, vad ni ser och hör. Men den riktade reklamen på er blogg har ni visst missat, för där finns alla tips om var man köper kalsonger, hur man flyger (f l y g e r) till Rom och förslag på andra resmål.

Skönt med alla bilder! Vi granskar noga. Ni ser lite bredbenta ut men annars helt igenkännliga trots de getingfärgade dräkterna (klart man är avundsjuk).

Slängkyssar från Inga

2007-10-23 @ 12:02:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0