"Katten, musen - tiotusen!" - "Spagetti, makaroner - tio miljoner!"

Hela dagen har jagstàtt pà Via Portica med en relativ tamburin och hàllt takten till sàngrader som handlat om allt mellan himmel och jord. Svenska visor, finska visor, italienska osv.. Och, inte fòr att skryta, men jag har dansat en och annan polsk slàngpolska ocksà. Bara fòr att bjuda min publik pà en riktig show.

"Ahh, dom bjuder pa hàrlig konst och kultur vàrlden òver!", kanske ni tànker dà.

Jag tànker snarare; "Ett riktigt enkelt och samtidigt modernt sàtt att lura turister pà ritkigt mycket pengar!"

Faktum àr att vad jag i stridens hetta dàr pa Via Portica sade vara en polsk slàngpolska, inte var annat àn en vanlig shottis. "Ha, làttlurade amerikaner!"

Nu har i alla fall jag inkasserat 480 euro under dagen, medans Viktor inte fàtt in ett dugg.

Slutsats av detta? - Ni klickar alldeles fòr dàligt pà bannern Viktor snàllt men bestàmt bad er avfyra ett enkelt tryck med vànster musknapp òver. Skàrpning! Ta inte fòr givet att det ràcker med ett tryck. Att vàga upp en fejkad med lyckad polsk slàngpolska kràver en herrans massa tryck, det vill jag lova. Det vill jag lova vànligt men bestàmt.


"Ohh, dumdristige unge! Ge oss en resumé av dagen istàllet!"  *Grr, vràl och mjau som en katt*

Njae, jag àr alldeles fòr tròtt och hungrig fòr att knàpa ihop en duglig inblick i vàr dag. Det faktum att vi desutom handlat hemliga souvernierer gòr mig nte mer benàgen om att ge er denna efterfràgade text. Istàllet lutar jag mig tillbaka, làgger mina solbrànda armar i kors och tànker; "Mums, snart ska vi àta nunn-lagad mat!"

Ps. Vàr dag har varit underbart avkopplande. Vi har som sagt pysslat med souvernirinriktade hemligheter, àtit god lunch, vandrat trappa upp och trappa ner, samt haft siesta.

Imorgon trampar vi vidare mot Roma. Men, tills dess har vi tvà magar att fylla, samt en nattsòmn att utràtta.


Ciao, Ciao!

*Kram och nagra enkla danssteg*




image45
"Erik, àr inte det dàr en gammal bild fràn arkivet, pa en vaktsoldat i Prag!?"

Joo, men den som gapar efter mycket missar ofta hela kakan, och fàr kanske bara en brànd kant. En brànd kant àr inte sà bara..


Kommentarer
Postat av: Hugo

Flytta upp bannern en bit så kanske ni får några tryck. Har själv bjudit på hela två stycken :)

2007-11-06 @ 19:51:33
Postat av: Lajsafajsa!

Tjodeladihoo...Nästan framme, det är ju helt sjukt! Jag har omedvetet hakat upp mig på era inlägg om pannkakor...så häromdagen gjorde jag, bara sådär utan att ens tänka, ett gigantiskt lass med såna o tänkte på er...kändes fint! Hade ingen stekspade så jag var TVUNGEn att kasta upp dem FLERA MEeeTER i luften. Då kände jag mig fräck o cool... Living on the edge...i sickla...wohoo!
Kramers tell er!!

2007-11-06 @ 20:33:42
Postat av: kent

Oj vad tiden går, redan nere hos chefen. Varför åka hem och jobba på konsum när man kan ha en månadslön på drygt 100 papp genom att dansa chottis. Häls chefen när ni kommer fram
/kent

2007-11-07 @ 14:38:51
Postat av: Anna Gullman

Hej!
Jag utgår från att Det är något bortom bergen ingick i din "sång och tamburin-repertoar"?! Och att det uteslutnade var den som drog in pengarna...
Kul att ni närmar er Rom (och därmed Motala!) Vi saknar er!
Kram
Anna

2007-11-08 @ 06:59:03
Postat av: Gudmor Bigge

Ciao Viktor Hugo!
Antingen så bär alla vägar verkligen till Rom, eller så är ni oootroligt bra på kartläsning.
En fantastisk prestation har ni gjort, stort grattis! Njut nu de sista dagarna i Rom och ta väl hand om Annika och Pelle.Hälsa påven från mej.
Salamandern var klockren!
Kram Gudmor

2007-11-08 @ 14:49:50
Postat av: Philip

Grr, vrål mjau som en katt!
Jag hälsar från Donald, så hälsar ni från Påven?
Ett såkallat "Fair Trade"? Det får ni själva avgöra!
Hade Feijnt!

2007-11-08 @ 21:45:20
Postat av: Miss Henman

Jisses killar, snart framme! Im impressed! Har just bosatt mig Auckland jag. Trevlig liten stad vill jag lova. Kanske ert nya projekt kan bli att paddla hit? Eller varfor inte simma! Keep up the good work! Nz-hugs

2007-11-09 @ 04:41:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0